Innehållsförteckning

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Företagarens identitet

Artikel 3 - Tillämplighet

Artikel 4 - Erbjudandet

Artikel 5 - Avtalet

Artikel 6 - Ångerrätt

Artikel 7 - Kostnader i händelse av återkallelse

Artikel 8 - Undantag från ångerrätten

Artikel 9 - Priset

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti

Artikel 11 - Leverans och genomförande

Artikel 12 - Transaktioner med varaktighet: varaktighet, uppsägning och förlängning

Artikel 13 - Betalning

Artikel 14 - Klagomålsförfarandet

Artikel 15 - Tvister

Artikel 16 - Produkter eller tjänster

Artikel 17 - Kontakt


Artikel 1 - Definitioner

I dessa villkor gäller följande definitioner:

Ångerfrist: den tid inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;

Konsument: en fysisk person som inte handlar som yrkesutövare eller näringsidkare och som ingår ett distansavtal med näringsidkaren;

Dag: kalenderdag;

Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller inköpsskyldighet är spridd över tiden;

Varaktig databärare: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller näringsidkaren att lagra information som är riktad till honom eller henne personligen på ett sätt som gör det möjligt att i framtiden ta del av den lagrade informationen och återge den i oförändrad form;

Ångerrätt: Möjlighet för konsumenten att avstå från distansavtalet inom ångerfristen;

Företagare: en fysisk eller juridisk person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal som, inom ramen för ett system som näringsidkaren organiserar för distansförsäljning av varor och/eller tjänster, uteslutande använder ett eller flera medel för distanskommunikation fram till och med den tidpunkt då avtalet ingås;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och företagaren behöver träffas i samma rum vid samma tidpunkt;

Allmänna villkor: Företagarens nuvarande allmänna villkor.


Artikel 2 - Företagarens identitet

E-postadress: info@beauty-boutique.se
Företagets registreringsnummer: 85704520
Adress: F, Kang Zhong Building
No.2 Commercial Second Street
Niushan Zhong Wu Wei, Dongcheng Street
Dongguan city, Guangdong Province
523087, China (CN)


Artikel 3 - Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från företagaren och för alla distansavtal och beställningar som ingås mellan företagaren och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås ska texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt ska det innan distansavtalet ingås anges att de allmänna villkoren kan kontrolleras i näringsidkarens lokaler och att de ska skickas kostnadsfritt till konsumenten så snart som möjligt på begäran.

Om distansavtalet ingås elektroniskt får texten till dessa allmänna villkor, trots vad som sägs i föregående stycke och innan distansavtalet ingås, göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten lätt kan lagra den på en varaktig databärare. Om detta inte är rimligt möjligt ska det innan distansavtalet ingås anges var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de skickas elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt på konsumentens begäran.

Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor ska andra och tredje stycket gälla i tillämpliga delar, och i händelse av motstridiga allmänna villkor får konsumenten alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelsen som är mest fördelaktig för honom eller henne.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt helt eller delvis är ogiltiga eller upphävda, ska avtalet och dessa villkor i övrigt fortsätta att gälla och bestämmelsen i fråga ska utan dröjsmål ersättas genom ömsesidig överenskommelse med en bestämmelse som i möjligaste mån närmar sig den ursprungliga bestämmelsens syfte.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor bör bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor ska tolkas "i andan" av dessa allmänna villkor.


Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller omfattas av villkor ska detta uttryckligen anges i erbjudandet.

Erbjudandet är inte bindande. Företagaren har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av produkterna och/eller tjänster. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av konsumentens erbjudande. Om näringsidkaren använder bilder ska dessa vara en sann representation av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte entreprenören.

Alla bilder och specifikationer i erbjudandet är vägledande och kan inte utgöra grund för ersättning eller upplösning av avtalet.

Bilderna som följer med produkterna är en sann representation av de produkter som erbjuds. Operatören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar produkternas verkliga färger.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till accept av erbjudandet. Detta gäller särskilt följande:

- priset, exklusive tullklareringsavgifter och importmoms. Dessa extra kostnader är på kundens bekostnad och risk. Post- och/eller kurirtjänsten kommer att använda det särskilda systemet för post- och kurirtjänster i samband med import. Detta system gäller om varorna importeras till EU:s destinationsland, vilket är fallet i det aktuella fallet. Post- och/eller kurirföretaget tar ut momsen (tillsammans med eller utan tullklareringsavgifter) från mottagaren av varorna;

- eventuella fraktkostnader;

- hur avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta;

- om ångerrätten är tillämplig eller inte;

- metod för betalning, leverans och genomförande av avtalet;

- tidsfristen för att acceptera erbjudandet, eller den period inom vilken företagaren garanterar priset;

- beloppet av avgiften för distanskommunikation om kostnaderna för användning av medel för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den ordinarie grundavgiften för det använda kommunikationsmedlet;

- om avtalet arkiveras efter det att det har ingåtts och, om så är fallet, hur konsumenten kan få tillgång till det;

- det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera de uppgifter som han eller hon lämnat inom ramen för avtalet och, om så önskas, korrigera dem;

- alla andra språk på vilka avtalet kan ingås utöver nederländska;

- de uppförandekoder som näringsidkaren har anslutit sig till och det sätt på vilket konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder elektroniskt; och

- avståndskontraktets minsta löptid vid en transaktion med löptid. Valfritt: tillgängliga storlekar, färger och material.


Artikel 5 - Avtalet

Om inte annat följer av bestämmelserna i punkt 4, ingås avtalet när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de villkor som anges i det.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge som företagaren inte har bekräftat mottagandet av detta godkännande kan konsumenten häva avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt ska företagaren vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av uppgifter och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt ska företagaren vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Företagaren kan - inom de rättsliga ramarna - informera sig om huruvida konsumenten kan fullgöra sina betalningsskyldigheter samt om alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företagaren på grundval av denna utredning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att ställa särskilda villkor för genomförandet, med angivande av skäl.

Företagaren ska bifoga följande information tillsammans med produkten eller tjänsten till konsumenten, skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra den på ett lättillgängligt sätt på en varaktig databärare:

  1. Besöksadress till näringsidkarens verksamhetsställe dit konsumenten kan vända sig med klagomål;
  2. De villkor under vilka och det sätt på vilket konsumenten kan utöva sin ångerrätt, eller en tydlig förklaring om att ångerrätten är utesluten;
  3. Information om garantier och befintlig eftermarknadsservice;
  4. de uppgifter som avses i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte Företagaren har redan lämnat dessa uppgifter till konsumenten före genomförandet av avtalet;
  5. Kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är av obestämd längd.

Om det rör sig om en transaktion med varaktighet gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.

Varje avtal ingås under förutsättning att det finns tillräcklig tillgång till de berörda produkterna.


Artikel 6 – Ångerrätt

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att häva avtalet utan att ange skäl under 14 dagar. Denna ångerfrist börjar löpa dagen efter det att konsumenten eller en företrädare som konsumenten tidigare utsett och som företagaren fått kännedom om har mottagit produkten.

Under betänketiden ska konsumenten hantera produkten och dess förpackning med försiktighet. Han kommer endast att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt ska han återlämna produkten till företagaren med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i ursprungligt skick och i originalförpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som företagaren har gett.

Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han eller hon skyldig att informera näringsidkaren om detta inom 14 dagar efter det att han eller hon mottagit produkten. Konsumenten ska meddela detta genom ett skriftligt meddelande eller e-post. När konsumenten har meddelat att han eller hon vill utöva sin ångerrätt måste han eller hon returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna har returnerats i tid, till exempel med hjälp av ett avsändningsbevis.

Om kunden inte har uttryckt sin önskan att utöva sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till företagaren efter utgången av de perioder som nämns i punkterna 2 och 3, är köpet ett faktum.


Artikel 7 - Kostnader i händelse av återkallelse

Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska konsumenten stå för kostnaderna för att returnera produkterna.

Om konsumenten har betalat ett belopp ska näringsidkaren återbetala detta belopp så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter ångerrätten. Detta gäller under förutsättning att produkten redan har tagits emot av näringsidkaren eller att ett avgörande bevis för fullständig återlämning kan tillhandahållas.


Artikel 8 - Undantag från ångerrätten

Näringsidkaren får utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som definieras i punkterna 2 och 3. Undantaget från ångerrätten gäller endast om företagaren har tydligt angett detta i erbjudandet, åtminstone i god tid innan avtalet ingås.

Det är endast möjligt att utesluta ångerrätten för produkter:

  1. som har skapats av företagaren i enlighet med konsumentens specifikationer;
  2. som är klart personliga till sin karaktär;
  3. som till sin natur inte kan återlämnas;
  4. som kan försämras eller åldras snabbt;
  5. vars pris är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden, över vilken företagaren inte har något inflytande över;
  6. för lösa tidningar och tidskrifter;
  7. för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara som konsumenten har brutit förseglingen;
  8. För hygieniska produkter som konsumenten har brutit förseglingen på trasig.

Det är endast möjligt att utesluta ångerrätten för tjänster:

  1. Om inktvartering, transport, restaurangverksamhet eller fritidsverksamhet som ska utföras ett visst datum eller under en viss period;
  2. vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;
  3. om vadslagning och lotterier.

Artikel 9 - Priset

Under den giltighetstid som anges i erbjudandet får priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändrade momssatser.

Med avvikelse från föregående stycke får entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som ligger utanför entreprenörens kontroll, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är riktpriser ska anges i erbjudandet.

Prishöjningar inom tre månader efter det att avtalet har ingåtts är endast tillåtna om de följer av rättsliga bestämmelser eller föreskrifter. Prishöjningar från och med 3 månader efter det att avtalet har ingåtts är endast tillåtna om företagaren har avtalat om det och:

  1. de är en följd av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter; eller
  2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag då prishöjningen träder i kraft.

Enligt artikel 5.1 i lagen om omsättningsskatt från 1968 är platsen för leverans det land där transporten börjar. I det här fallet sker leveransen utanför EU, varefter postföretaget eller kurirföretaget debiterar kunden importmoms eller förtullningsavgifter. Näringsidkaren kommer alltså inte att ta ut moms.

Alla priser gäller med förbehåll för tryck- och sättningsfel. Vi tar inget ansvar för konsekvenserna av feltryck och felskrivningar. I händelse av feltryck och sättningsfel är företagaren inte skyldig att leverera produkten enligt det felaktiga priset.


Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti

Entreprenören garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på sundhet och/eller användbarhet samt de lagstadgade bestämmelser och/eller myndighetsföreskrifter som gäller vid tidpunkten för avtalets ingående. Om så överenskommits garanterar företagaren också att produkten är lämplig för annan än normal användning.

En garanti som tillhandahålls av företagaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de rättsliga rättigheter och krav som konsumenten kan göra gällande mot företagaren på grundval av avtalet.

Eventuella defekta eller felaktigt levererade produkter ska anmälas skriftligen till företagaren inom 14 dagar efter leveransen. Produkterna måste returneras i sin originalförpackning och i nytt skick.

Företagarens garantitid motsvarar tillverkarens garantitid. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild tillämpning av konsumenten, och inte heller för råd om användning eller tillämpning av produkterna.

Garantin gäller inte om:

Konsumenten har själv reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit en tredje part reparera och/eller modifiera dem;

De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt behandlats vårdslöst eller i strid med tillverkarens anvisningar och/eller behandlats på förpackningen;

Bristen är helt eller delvis en följd av bestämmelser som regeringen har infört eller kommer att införa om de använda materialens beskaffenhet eller kvalitet.


Artikel 11 - Leverans och genomförande

Företagaren ska iaktta största möjliga försiktighet när han eller hon tar emot och utför beställningar av produkter.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat företaget.

Med förbehåll för vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar så snabbt som möjligt, dock senast inom 30 dagar, om inte konsumenten har kommit överens om en längre leveranstid. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, ska konsumenten informeras om detta senast 30 dagar efter det att beställningen gjordes. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnader och rätt till eventuellt skadestånd.

Vid upplösning i enlighet med föregående punkt ska företagaren återbetala det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter upplösningen.

Om leveransen av en beställd produkt visar sig vara omöjlig ska företagaren försöka tillhandahålla en ersättningsartikel. Senast vid leveransen ska det på ett tydligt och begripligt sätt meddelas att en ersättningsartikel levereras. För utbytesartiklar kan ångerrätten inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returfrakt ska bäras av entreprenören.

Risken för skada och/eller förlust av produkter ligger hos entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som tidigare utsetts och gjorts känd för entreprenören, om inte annat uttryckligen överenskommits.


Artikel 12 - Transaktioner med varaktighet: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

Konsumenten kan säga upp ett avtal på obestämd tid som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst, med förbehåll för överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten får säga upp ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst vid utgången av den fasta löptiden i enlighet med tillämpliga uppsägningsregler och med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenten får ändra de avtal som nämns i föregående punkter:

- upphöra när som helst och inte begränsas till att upphöra vid en viss tidpunkt eller period;

- åtminstone avsluta dem på samma sätt som han själv gjorde dem;

- alltid upphöra med samma uppsägningstid som företagaren har fastställt för sig själv.

Förnyelse

Ett avtal som ingåtts för en bestämd tidsperiod och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte tyst förlängas eller förnyas för en bestämd tidsperiod.

Trots vad som sägs i föregående stycke får ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av dagstidningar eller veckotidningar och tidskrifter tyst förlängas med en bestämd period som inte överstiger tre månader, om konsumenten kan säga upp det förlängda avtalet mot slutet av förlängningen med en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Ett tidsbegränsat avtal som har ingåtts för regelbunden leverans av varor eller tjänster får endast förnyas underförstått på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp avtalet med en uppsägningstid som inte överstiger en månad och en uppsägningstid som inte överstiger tre månader om avtalet avser regelbunden, men mindre än en gång i månaden, leverans av dagstidningar eller veckotidningar och tidskrifter.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dagstidningar eller veckotidningar och tidskrifter genom introduktion (prov- eller introduktionsabonnemang) fortsätter inte underförstått utan upphör automatiskt när prov- eller introduktionsperioden löper ut.

Varaktighet

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten efter ett år säga upp avtalet när som helst med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa talar emot att avtalet sägs upp före utgången av den överenskomna löptiden.


Artikel 13 - Betalning

Om inget annat avtalats bör de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom sju arbetsdagar efter det att den betänketid som avses i artikel 6.1 har inletts. Om det rör sig om ett avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period löpa efter det att konsumenten har fått bekräftelsen på avtalet.

Konsumenten är skyldig att omedelbart rapportera felaktigheter i de betalningsuppgifter som tillhandahållits eller nämnts till företagaren.

Om konsumenten inte betalar har företagaren, med förbehåll för rättsliga begränsningar, rätt att ta ut de rimliga kostnader som konsumenten fått kännedom om i förväg.


Artikel 14 - Klagomålsförfarandet

Reklamationer om avtalets fullgörande ska lämnas till företagaren inom 7 dagar, med en fullständig och tydlig beskrivning, efter det att konsumenten har identifierat bristerna.

Klagomål som lämnas in till företagaren kommer att besvaras inom 14 dagar från mottagandet. Om ett klagomål kräver en förutsebart längre handläggningstid ska företagaren svara inom 14-dagarsperioden med ett meddelande om att han eller hon mottagit klagomålet och en uppgift om när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom en ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som kan lösas genom tvistlösning.

Ett klagomål upphäver inte aktörens skyldigheter om inte aktören skriftligen anger något annat.

Om operatören anser att klagomålet är giltigt ska operatören efter eget gottfinnande antingen ersätta eller reparera de levererade produkterna kostnadsfritt.


Artikel 15 – Tvister

Avtal mellan företagaren och konsumenten som omfattas av dessa allmänna villkor regleras uteslutande av nederländsk lag. Även om konsumenten är bosatt utomlands.


Artikel 16 - Produkter eller tjänster

Vissa produkter eller tjänster kan vara tillgängliga enbart online via webbplatsen. Dessa produkter eller tjänster kan ha begränsade kvantiteter och kan endast returneras eller bytas i enlighet med vår returpolicy.

Vi har gjort allt vi kan för att så exakt som möjligt visa färgerna och bilderna på våra produkter som visas i butiken. Vi kan inte garantera att din datorskärms visning av en färg är korrekt.

Vi förbehåller oss rätten, men är inte skyldiga att begränsa försäljningen av våra produkter eller tjänster till någon person, geografisk region eller jurisdiktion. Vi kan utöva denna rätt från fall till fall. Vi förbehåller oss rätten att begränsa kvantiteterna av alla produkter eller tjänster som vi erbjuder. Alla beskrivningar av produkter eller produktpriser kan ändras när som helst utan föregående meddelande, enligt vårt eget gottfinnande. Vi förbehåller oss rätten att när som helst upphöra med en produkt. Alla erbjudanden om produkter eller tjänster som lämnas på denna webbplats är ogiltiga där de är förbjudna.

Vi garanterar inte att kvaliteten på de produkter, tjänster, information eller annat material som du köper eller erhåller kommer att motsvara dina förväntningar, eller att eventuella fel i tjänsten kommer att rättas till.

Även om vi gör vårt bästa i kvalitetskontrollen för att minimera storleksvariationer kan det förekomma 3-7 cm storleksskillnad på kläder och 1 cm storleksskillnad på skor.

Leverans:

Om du har beställt och inte hämtar ut din leverans innan den returneras till oss (cirka 14 dagar) kommer vi att debitera dig 50% av inköpspriset för vårt arbete med att hantera beställningen.

Om spårningen visar att paketet har levererats men du inte har fått din beställning ska du i första hand kontakta postkontoret eller ett annat transportföretag för att fråga vad som har hänt med ditt paket. Om postkontoret eller annat transportföretag säger att paketet har gått förlorat under transporten ska du begära ett officiellt bevis på att paketet har gått förlorat och skicka det till oss.

Rätt till ångerrätt:

Begäran om retur måste göras inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning.

Observera: Underkläder, masker och skönhetsprodukter kan inte returneras.

Vår returadress är i Kina.


Artikel 17 - Kontakt

För mer information om vår sekretesspolicy, om du har några frågor eller om du vill lämna in ett klagomål, vänligen kontakta oss via e-post på

info@beauty-boutique.se